Madagaskar Bayrağının Anlamı ve Tarihçesi

12 Mart 2012 Pazartesi

Madagaskar Bayrağının Anlamı
Madagaskar bayrağı, 2 eşit yatay ve 1 dikey yerleşimli şeritten oluşur. Dikey şerit beyaz renkte olup bayrağın sol tarafında bulunur ve yatay şeritler ise, üstte kırmızı ve altındaki yeşil renkli şeritlerden oluşur. Bir teoriye göre, bayrak renkleri, ülkenin tarihini, bağımsızlık özlemini ve geleneksel sınıflarını sembolize etmektedir. Kırmızı ve beyaz, 1896 yılında Fransa'ya geçen Merina Krallı'ğının renkleriydi. Renkleri, Kraliçe Ranavalona III, son Merina hükümdarının bayrağında kullanılıyordu. Ayrıca Güneydoğu Asya'da Malagasy insanlarının etnik kökenini temsil eder ve Endonezya bayrağı tarafından paylaşılır. Yeşil renk, bağımsızlık hareketinde önemli rol oynayan Hova isimli halk sınıfını temsil eder. Şimdiki anlamlarına bakıldığında, kırmızı egemenliği, beyaz saflığı ve yeşil umudu temsil etmektedir.

Madagaskar Bayrağının Tarihçesi
Madagaskar bayrağı 14 Ekim 1958 kabul edilmiştir. Madagaskar, 26 Haziran 1960'ta Fransa'dan bağımsızlığını kazandı.

Madagaskar Bayrağıyla İlgili İlginç Bilgiler
Ülke, 1975 anayasasıyla ismini değiştirmesine rağmen, bayrağı aynı şekilde kalmıştır.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Vay ilginç bir şey ben de yıllardır madagascakar da kalıp aynı anda eğitim aldım ama ne yazık ki anlamını kavrayamıyorum, öğrendim da bir sürü aklımda kalmıyorum

Yorum Gönder

 

Not

Sitemiz yapım aşamasındadır... Yakın zamanda ülke özellikleri ve ülke bayrakları ile ilgili herşeye bu siteden ulaşabileceksiniz...
Konusunda ülkemizde tek olmayı hedeflediğimiz sitemize yakın zamanda tekrar ziyaretinizi öneririz :)
İlginize teşekkürler...

Bayraklar

Not

Bu sayfadan yapılan alıntılarda sitemizin kaynak olarak belirtilmesi gerekmektedir... Tüm hakları saklıdır.. Lütfen emeğe saygılı olalım... İlginize ve anlayışınız için teşekkür ederiz...